Narzędzia Pozytywnej Dyscypliny: Pozytywna przerwa. - Relacja - Pozytywna Sytuacja
15577
post-template-default,single,single-post,postid-15577,single-format-standard,theme-bridge,cookies-not-set,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,overlapping_content,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Narzędzia Pozytywnej Dyscypliny: Pozytywna przerwa.

Narzędzia Pozytywnej Dyscypliny: Pozytywna przerwa.

,,Nasze myśli są wiatrem, a emocje wodą..
Przeciętna długość trwania emocji
pozostawionych samym sobie
to półtorej minuty.

A co sprawia, że odczuwamy je dłużej?
Wiatr myśli”.

Tara Brach.

Te słowa rezydują w mojej głowie od wczoraj. Jakże są prawdziwe!
Można by je analizować pod różnymi kątami.

Jako pierwsze uderzyło mnie 1,5 minuty, 90 s. To uświadamia, że trzeba odczekać, żeby zareagować. No tak , kora nowa się praktycznie odłącza w sytuacji stresowej. Żadnej pracy poznawczej, czy decyzyjnej w sposób racjonalny nie wykona. Żeby wyjść z impasu, należy zredukować stres, zgodnie z Self – Reg. Można to uzyskać dzięki czemuś, co Pozytywna Dyscyplina nazywa Pozytywną Przerwą.

Jest ona związana z wyznaczeniem w domu, przedszkolu, klasie, wspólnie razem z dzieckiem/dziećmi specjalnego miejsca, w którym dziecko może poczuć się lepiej. Dzięki obserwacji możemy ustalić dzięki czemu młodziak zazwyczaj wraca do spokojnego stanu. Można w tym miejscu zgromadzić atrybuty,które pomagają w domknięciu kory nowej. Mogą to być ulubione zabawki, kocyk, miśki. Przebywanie w tym miejscu pozwala wrócić do równowagi. Nie jest też karą, bo to dziecko decyduje, czy chce tam pójść, jak to miejsce wygląda i ile tam przebywa. Warto nawet nazwać to miejsce specjalna nazwą, zachęć do tego swoje dziecko.

W chwilach napięcia i stresu zapytaj: Czy pomogłoby Ci teraz pójście do twojego miejsca? Niezwykle istotne pozostaje też modelowanie przez rodzica korzystania z Pozytywnej Przerwy i takiego miejsca. Ludzie zachowują się lepiej, kiedy czują się lepiej, więc dajmy im tę szansę.

W naszym domu Ola , obecnie lat 9 korzysta z takiego miejsca. Wybrała sobie biurko pod które wchodzi, zabiera tam ulubione zabawki, nowy plecak i dochodzi do siebie. W przypadku mojego synka, który niedawno skończył 3 latka, miejsce jest mobilne i znajduje się na kolanach mamy.

Pozytywna przerwa oraz pozytywne miejsce, pozostają też niezwykle przydatna w grupie szkolnej i przedszkolnej. Jeśli pracujesz z dziećmi, dlaczego nie miałbyś ich wykorzystać?

Dzięki Pozytywnej Przerwie zyskasz samoświadomość i regenerację. Próbowałeś już?

Brak komentarzy

Zostaw komentarz